Orienťácký jídelníček – díl 5: Večer připravíš, ráno jako když najdeš

od | 18. 8. 2023 | Metodika, Orientační běh, výživa

Pudink. Jednoduchá a skvělá mňamka k snídani nebo na čas před závodem. Jak ho připravit? Na co si dát pozor? O tom pátý díl Orienťáckého jídelníčku.

PRO PŘÍPRAVU VYTASTE TYTO INGREDIENCE

  • piškoty
  • vanilkový proteinový pudink z Lidlu (Toto není spolupráce. Zatím.)
  • bílý jogurt
  • oblíbené ovoce
  • cukr, pokud jste mlsný kozy anebo jste sklidili nedozrálý rybíz

POSTUP PŘÍPRAVY

  1. Ze všeho nejdříve smícháme pudink s jogurtem tak, aby nám to šmakovalo.
  2. Připravíme sklenici, která odpovídá našemu apetitu a výkonnosti.
  3. Na dno naskládáme vrstvu piškot, na to vrstvu ovoce (případně přicukrujeme) a nakonec krém.
  4. Celé opakujeme, dokud nám něco nedojde nebo není nádoba naplněna.
  5. Tuto skleničku štěstí dáme alespoň na 2 hodiny (ale ideálně přes noc) vychladit a ráno se pochopitelně tváříme jako masterchef.

Obměna

Místo piškot můžete pro mě za mě použít třeba müsli, sušenky nebo piškotový korpus, pokud byste to chtěli jo hogofogo. No a pokud máte pocit, že vás pudink z Lidlu neuspokojuje nebo zrovna nemáte Lidl, co by kamenem dohodil, můžete uvařit vlastní pudink a smíchat ho s tvarohem (protože chceme ty bílkoviny) anebo prostě osladit tvaroh či řecký jogurt vanilkovým cukrem. Jako ovoce použijte cokoliv, co vám tam bude šmakovat (v zimě může být i mražené nebo kompotované).

Nutriční okénko

Na večerních skleničkách je boží, že si ráno můžete dopřát delší šlofíček anebo že můžete posnídat či posvačit na cestách. Jedinou jejich nevýhodou je to, že ji musíte vrátit domů i s víčkem, jinak vás mamča/ družka/ jiná osoba velící kuchyni a krabičkám naprosto zmasakruje.

Tenhle konkrétní poklad může posloužit jako vyvážená snídaně či sváča třeba hoďku a půl před během anebo fajné dezertík po doběhu. Uzpůsobit můžete podle momentálních požadavků – pokud se jedná například o druhou večeři nebo jakoukoliv jinou příležitost, kde chcete nahonit bílkoviny, dejte tam více krému z pudinku a klasický jogurt můžete nahradit řeckým či tvarohem. Naopak pokud chcete jen něco rychlého a dobře stravitelného do bříška, dejte více piškotů, sladké ovoce a do krému spíše více jogurtu než pudinku, aby to v tom žaludku nebylo déle, než je nezbytně nutné.

Na co si dát pozor? Zaprvé to, že ne každému sednou před během mléčné výrobky. Já například jsem schopná vyběhnout i na kefír, ale některým běžcům mléko před výkonem vážně nekoštuje. Tak pokud je to zrovna váš případ, mějte skleničku spíš jako podoběhový dezertík. A jogurty a zakysané mléčné výrobky obecně nezapomínejte do jídelníčku zařazovat, neb tam jsou happy bakterie, které potom osídlí naše střevo a náš život bude o to krásnější.

No a druhá věc – děcka, jedná se o mléčný výrobek, který má být v lednici. Takže pokud si chcete skleničku připravit na nedělní snídani, ale bude se vám válet celý den ve 30°C na shromku, tak nejspíš při nedělním závodě budete víc než kýžené kontroly hledat TOIky nebo příhodné smrčky.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Dnes je 19. 7. 2024
a svátek má Čeněk.