Mistrovská klasická trať z pera toho nejpovolanějšího pískovcového stavitele Petra Karvánka byla unikátním závodem. Běželo se na mapě v měřítku 1 : 15 000 doplněné o tři detailnější výřezy skalních částí v měřítku 1 : 10 000. Vítěz hlavní mužské kategorie Tomáš Křivda suverénním způsobem start-cíl získal čtvrtý individuální titul v jednom roce a stal se tak prvním závodníkem, kterému se to povedlo. Má tedy titul z nočního, sprintu, krátké trati a čerstvě i z klasiky. Tomáš trať proletěl v čase lehce pod 90 min a předzávodní očekávání pomalejšího času vzalo za své.
Pozn. Některé GPS záznamy nebylo možné použít. Proto v analýze nenajdete postupy např. od Kubáta, Horváta, Janovského, Olejníka, Procházky a možná ještě dalších.
Pořadí | Jméno | Klub | Čas | Ztráta |
---|---|---|---|---|
1. | Křivda Tomáš | K.O.B. Choceň | 89:50 | |
2. | Nykodým Miloš | SK Brno Žabovřesky | 93:14 | + 3:24 |
3. | Hubáček Jonáš | OOB TJ Slovan Luhačovice | 93:54 | + 4:04 |
4. | Petržela Jan | OK 99 Hradec Králové | 97:43 | + 7:53 |
5. | Olejnik Michał | 5 WKS Grunwald Poznań | 99:52 | + 10:02 |
6. | Kubelka Tomáš | OK Lokomotiva Pardubice | 100:23 | + 10:33 |
7. | Hlaváč Ondřej | SK Brno Žabovřesky | 101:44 | + 11:54 |
8. | Kubát Pavel | OK 99 Hradec Králové | 103:47 | + 13:57 |
9. | Roudný Martin | OK Lokomotiva Pardubice | 104:09 | + 14:19 |
10. | Sýkora Vojtěch | OOB TJ Slovan Luhačovice | 104:37 | + 14:47 |
Hned první kontrola (S – K1) nabízela mnoho variant a jediná správná byla zprava, jelikož kontrola byla sice popisem horní údolíčko, ale celý skalní blok se nacházel poměrně nízko.
K2 – K3 Hlavně se pohlídat dohledávku a namapovat další technické postupy.
K3 – K4 Jednoduchý transportní postup na televizní kontrolu.
K4 – K5 Zleva sice více mapařinka, ale ušetření sil i času. Kontrola byla na úplném vršku průchodu, který byl hodně strmý a vyježděný. To většina závodníků odhaluje a běží zleva.
K5 – K6 Druhý malinko delší postup, kde bylo závodní pole kreativní. V dohledávce ztrácí Roudný.
K7 – K8 Transportní postup na první občerstvovačku.
K10 – K11 Varianty byly na první pohled jasné, ale dočíst převýšení na každé z nich dalo hodně zabrat. Obzvlášť u okraje mapy (kudy jedna z variant vedla) je to kvůli cestou oříznutými vrstevnicemi složitější. Valná většina jde zprava, jiné varianty jsou výrazně ztrátové.
Doplnění: Stavitel zvažoval ještě úplně pravou variantu přes obec Svojkov, kterou žádný závodník nerealizoval. Délkově byla podobná levé variantě.

K21 – K22 Transportní postup na hřbítek.
K23 – K24 Krátký transport a jde se do finále.
K24 – K25 Levá varianta s využitím průseků a šetřením výšky byla nejskluznější.

Za závěr ještě doplním průběh závodu, tj. jak se závodníci potkávali a jak spolupracovali. Je například krásně vidět spolupráce Hubáčka s Křivdou od cca osmé kontroly.

A poslední je vývoj závodu, za kterého je patrný skvělý výkon nového mistra České republiky na klasické trati, který si letos nenechal vítězství utéct na doběhu a po celý závod si budoval dostatečný náskok. Během závodu před sebe časově nikoho nepustil.

Příští mistrovský závod na klasické trati se uskuteční “již” o víkendu 10. a 11. června 2023 pod taktovkou ZBM a BBM kvůli konfliktu s honitbami. Závod je termínově prohozený s MČR na krátké trati.
Díky všem pořadatelům ze povedené závody.
Večer se můžete těšit na analýzu žen
K10-11 Uvažoval jsem ještě variantu zcela zprava přes Svojkov s využitím asfaltu a doběhnout ke kontrole po cestě zespodu. Zhruba stejně dlouhé jako zleva (Kuba Glonek). Škoda, že to nikdo nešel, docela by mě zajímalo srovnání.