Mistrovská klasická trať z pera toho nejpovolanějšího pískovcového stavitele Petra Karvánka byla unikátním závodem. Běželo se na mapě v měřítku 1 : 15 000 doplněné o tři detailnější výřezy skalních částí v měřítku 1 : 10 000. Vítěz hlavní mužské kategorie Tomáš Křivda suverénním způsobem start-cíl získal čtvrtý individuální titul v jednom roce a stal se tak prvním závodníkem, kterému se to povedlo. Má tedy titul z nočního, sprintu, krátké trati a čerstvě i z klasiky. Tomáš trať proletěl v čase lehce pod 90 min a předzávodní očekávání pomalejšího času vzalo za své.
Pozn. Některé GPS záznamy nebylo možné použít. Proto v analýze nenajdete postupy např. od Kubáta, Horváta, Janovského, Olejníka, Procházky a možná ještě dalších.
Pořadí | Jméno | Klub | Čas | Ztráta |
---|---|---|---|---|
1. | Křivda Tomáš | K.O.B. Choceň | 89:50 | |
2. | Nykodým Miloš | SK Brno Žabovřesky | 93:14 | + 3:24 |
3. | Hubáček Jonáš | OOB TJ Slovan Luhačovice | 93:54 | + 4:04 |
4. | Petržela Jan | OK 99 Hradec Králové | 97:43 | + 7:53 |
5. | Olejnik Michał | 5 WKS Grunwald Poznań | 99:52 | + 10:02 |
6. | Kubelka Tomáš | OK Lokomotiva Pardubice | 100:23 | + 10:33 |
7. | Hlaváč Ondřej | SK Brno Žabovřesky | 101:44 | + 11:54 |
8. | Kubát Pavel | OK 99 Hradec Králové | 103:47 | + 13:57 |
9. | Roudný Martin | OK Lokomotiva Pardubice | 104:09 | + 14:19 |
10. | Sýkora Vojtěch | OOB TJ Slovan Luhačovice | 104:37 | + 14:47 |
Hned první kontrola (S – K1) nabízela mnoho variant a jediná správná byla zprava, jelikož kontrola byla sice popisem horní údolíčko, ale celý skalní blok se nacházel poměrně nízko.
K1 – K2 Volba vycházela lépe zleva ačkoliv Kubelka ztratil jen 4 s. Spuštění dolu do údolí stálo hodně sil.
K2 – K3 Hlavně se pohlídat dohledávku a namapovat další technické postupy.
K3 – K4 Jednoduchý transportní postup na televizní kontrolu.
K4 – K5 Zleva sice více mapařinka, ale ušetření sil i času. Kontrola byla na úplném vršku průchodu, který byl hodně strmý a vyježděný. To většina závodníků odhaluje a běží zleva.
K5 – K6 Druhý malinko delší postup, kde bylo závodní pole kreativní. V dohledávce ztrácí Roudný.
K6 – K7 Pravá spodem nebo levá vrchem přes amfiteátr? V podání těch nejlepších to vychází podobně.
K7 – K8 Transportní postup na první občerstvovačku.
K8 – K9 Delší zajímavá volba, u které měla nejrychlejší varianta dokonce sprinterskou vložku. Vrchní varianta v podání Křivdy neznamenala významnou ztrátu. Navíc cestou nabírá Hubáčka, který se pro něj dle gps radši vrací, aby mu neutekl na rozdílné volbě.
K9 – K10 Výšlap na kopec a poslední čas na promyšlení nejdelšího postupu na trati.
K10 – K11 Varianty byly na první pohled jasné, ale dočíst převýšení na každé z nich dalo hodně zabrat. Obzvlášť u okraje mapy (kudy jedna z variant vedla) je to kvůli cestou oříznutými vrstevnicemi složitější. Valná většina jde zprava, jiné varianty jsou výrazně ztrátové.
Doplnění: Stavitel zvažoval ještě úplně pravou variantu přes obec Svojkov, kterou žádný závodník nerealizoval. Délkově byla podobná levé variantě.
K11 – K12 Dle mezičasů asi nejvypečenější postup, přestože to z mapy vypadá úplně jasně. Dohledávka byla velmi zavřená a viditelnost tím pádem minimální. Hned několik favoritů zde ztratilo cenné minuty.
K12 – K13 Zajímavá volba na druhou televizní kontrolu, se kterou se nejlépe popasoval Nykodým, který to vzal středem a nadělil Křivdovi necelou minutu.
K13 – K14 Postup který dost zaváněl paralelkou na dřívějším hřbítku, protože údolí bylo hodně zavřené. Šetřením výšky a také v dohledávce ztrácí minimálně 2 minuty Roudný. Levá obíhačka dua Křivda Hubáček vychází podobně jako pravá od Škvora. Je to volba na jistotu s možností obhlídnutí K15.
K14 – K15 Transportní postup po cestičce.
K15 – K16 Raketový Křivda využívá pěšinky, šetří výšku a na postupu dominuje.
K16 – K17 Poslední průchod na posledním výřezu. Bezkonkurenční je přímá varianta.
K17 – K18 Postup na údolíčko taky hodně závodníků nečekaně potrápil. Ztrátu nabírá jak Škvor, tak Hlaváč.
K18 – K19 Začíná intermezzo před finálním kolečkem nad arénou – seběh/sjezd po rozbahněné cestě a přeběh silnice. Cestou radiokontrola na krmelci. Petržela i Nykodým vybírají rovnocenné varianty.
K19 – K20 Vábení kratší stopy bylo lepší odolat, údolí oběhnout a připravit si závěrečných pár postupů.
K20 – K21 Jedna z posledních menších voleb, kde dělá myšku v dohledávce Nykodým a ztrácí minutku.
K21 – K22 Transportní postup na hřbítek.
K22 – K23 Nejrychlejší volba vedla po průseku údolím jak ukázal Roudný.
K23 – K24 Krátký transport a jde se do finále.
K24 – K25 Levá varianta s využitím průseků a šetřením výšky byla nejskluznější.
Za závěr ještě doplním průběh závodu, tj. jak se závodníci potkávali a jak spolupracovali. Je například krásně vidět spolupráce Hubáčka s Křivdou od cca osmé kontroly.
A poslední je vývoj závodu, za kterého je patrný skvělý výkon nového mistra České republiky na klasické trati, který si letos nenechal vítězství utéct na doběhu a po celý závod si budoval dostatečný náskok. Během závodu před sebe časově nikoho nepustil.
Příští mistrovský závod na klasické trati se uskuteční “již” o víkendu 10. a 11. června 2023 pod taktovkou ZBM a BBM kvůli konfliktu s honitbami. Závod je termínově prohozený s MČR na krátké trati.
Díky všem pořadatelům ze povedené závody.
Večer se můžete těšit na analýzu žen
K10-11 Uvažoval jsem ještě variantu zcela zprava přes Svojkov s využitím asfaltu a doběhnout ke kontrole po cestě zespodu. Zhruba stejně dlouhé jako zleva (Kuba Glonek). Škoda, že to nikdo nešel, docela by mě zajímalo srovnání.