Druhý týden září přináší druhé celostátní závody. Letos si podruhé střihneme klasickou “trojkombinaci” dvou štafetových závodů a jednoho sprintového. Tento týden to bude za pořadatelství dvou klubů. Sobotní dopolední štafety v Kořenově připraví OOB TJ Turnov, po obědové pauze se pak závodníci přesunou zhruba 40 kilometrů jihozápadně do Českého Dubu. Tam převezme pořadatelskou taktovku Slavia Liberec orienteering. Připraví závod ČP ve sprintu, který je zároveň WRE. V neděli dopoledne pak uspořádají další kolo Českého poháru štafet.
Sobotní štafety – Horní Polubný
Přesně po deseti letech od zmapování staré mapy Zvonice (2009) vznikla nová mapa, která už z ukázek vypadá daleko detailněji a lépe zpracovaná. Čeká náročný jizerskohorský terén ve výšce 650 – 840 m. n. m., tudíž můžete očekávat horskou podložku, skalnaté horské partie, občas kamenité svahy a střední hustotu komunikací. Určitě si přečtěte v pokynech způsob, jak do arény dojet a kde nechat své plechové miláčky. Do zítřejších (čti pátečních) 20 hodin pak můžete dopsat své soupisky a zkontrolovat soupisky soupeřů. Když pak závody doběhnete, tak výjimečně čísla neodevzdávejte, naopak je usušte od potu a nachystejte si je na nedělní klání!
Mapa sobotních štafet bude z dílny dvojice Petr Matula a Matěj Píro, pořadatelé ji vytisknout na voděodolný papír. Na mapě pak najdete černé tečky pouze jako kamenný povrch a kameny, pro rozhraní porostů mapaři použili alternativní značku – zelené čárky. Kontroly budou tradičně zapnuty v BEACON módu, jen cíl posledního úseku bude umístěn za cílovou čarou v ruce cílového rozhodčího.
Pokud běžíte kategorie dospělých, mrkněte se, jestli právě vy nepoběžíte se svazovou GPS jednotkou! To vám hrozí, zvlášť pokud patříte k favoritům. V obou dospělých kategoriích jsou hlavními favority vedoucí Českého poháru štafet – SK Žabovřesky Brno. Stejně tak i třetí místo drží zástupci jednoho klubu – OK 99 Hradec Králové. Pouze průběžná stříbrná pozice se liší. Mezi muži ji drží OK Lokomotiva Pardubice a v ženách OK Kamenice! Do bojů o nejvyšší příčky však mohou zasáhnout i další štafety ZBM, LCE, TBM, SSU a mnohé další.
Sprint a štafety – Český Dub
Než se v sobotu setmí, stihnou závodníci ještě druhý závod – ČP ve sprintu, který se běží i jako WRE závod. V dospělých to tak znamená opět napětí až do konce, protože jsou startovky losovány dle pořadí ve světovém sprintovém žebříčku! Pokud budete hledat starou o-mapu Českého Dubu, budete nejspíš hledat marně. Mnoho z vás tedy zamíří na Mapový portál ČSOS, aby se aspoň podívalo na obrys závodní mapy. A co zjistíte? To co z parametrů. Bude to pravděpodobně velmi zajímavé, mapově technické a hlavně – bude to kopcovité! I pořadatelé v parametrech tratí píšou o převýšení aspoň 40 metrů pro všechny kategorie. Elitní kategorie pak čeká 3,3 km / 80 m převýšení a 20 kontrol, resp. v damách 3,0 km, 70 metrů převýšení a 16 kontrol. Protože je závod WRE, je délka trati po ideálních postupech.
A co najdeme v pokynech? Již v úvodu zajímavou informaci o parkování. Čím plnější auto, tím levnější lístek. Pokud budete ve vozidle jen dva, přijde vás parkové na 40 Kč, pokud obsadíte více míst, ušetříte 20 Kč. Zajímavostí je určitě i umístění cíle. Tak trochu netradičně nebude přímo v aréně, ale bude 350 metrů daleko. I přes kopcovitý profil je doporučena atletická obuv a jsou zakázány hřeby!
Pořadatelé zároveň upozorňují na časté křížení tratí a ukazují způsob, jak se elegantně vyvarují křížení tratí, když vedou přes kolečko. Dále pořadatelé pustili informaci, že těleso potoka je v celé jeho délce nepřekonatelné a můžete jej překonávat pouze po mostech a lávkách. Favority závodu by měly prozradit startovky. V ženách uzavírá startovní listinu pětice Indráková, Kosová, Horčičková, Janošíková a Hornik. Mezi muži končí startovka jmény Minář, Parfianowicz, Nykodým, Král a Michiels! Zvlášť v mužích je tak cítit velmi nabitá konkurence.
Nedělní štafety se pak poběží opět z Českého Dubu. Favorité závodu by měli být stejní jako v sobotním závodě ČPŠ. Terén by měl být kontinentální podhorský opět se středně hustou sítí komunikací. V prostoru se nachází jedna z čedičových žil známá jako Mala Čertova zeď, vlivem těžby jsou v okolí žíly umělé terénní tvary. Relativní převýšení závodního prostoru je 150 metrů.
Některé tratě jsou v blízkosti silnice 3. třídy, po které je zakázáno běžet. Bude zaznačeno v mapě a kontrolováno.
0 komentářů