Z tréninkových deníčků: zimní příprava mládeže
Dnes je 25.11.2017

Orientační běh | Rozhovory | Trénink

V dnešním článku se podíváme na to, jak přes zimu trénují nejlepší čeští žáci (v roce 2016 DH14). Zeptali jsme se jich, jak vypadá jejich zimní tréninkový týden. Doufáme, že pro vás bude čtení inspirativní, zajímavé a pro některé i motivující.

Jiří Kostka

JIŘÍ KOSTKA (AOP)
úspěchy: LODM 2015 (sprint) – 2. místo, ŽB Morava 2016 – 2. místo
“Jsem na sportovn
í atletické škole, kde mám skoro každý den 2 hodiny tréninku, atletiku trénuji i mimo školu. Od svého trenéra mám vypracovaný tréninkový plán, zahrnující v tomto období hlavně objemy, ale také tempovou rychlost pro halovou sezónu. Občas si zaběhnu i nějaký delší mapový trénink. Takže můj týden v zimním období vypadá většinou takto: pondělí: 8:00 – 90 min trénink (většinou krátké úseky 50- 300m, posilování); úterý: 16:00 atletický trénink (úseky 200-1000m); středa: 12:00 – 90 min lehčí trénink ve škole, 17:00 oddílový trénink v tělocvičně (2 hod – posilování nebo překážková dráha); čtvrtek: 14:00 – 90min trénink (úseky 200-500 m); pátek: 11:00 – svižný běh (45min), 14:00- regenerační plavání 60 min; sobota: běžky/ delší běh – 50-70 min; neděle: běžky/mapa/volno.”

 

Ema Marková

EMA MARKOVÁ (STE)
 úspěchy: LODM 2015 (middle) – 2. místo, ŽB Morava 2016 – 3. místo


“Můj tréninkový týden začíná pondělím, kdy mám posilování a mapovou techniku. V úterý rychlé úseky v hale, středa dlouhé úseky venku na dráze nebo kopce. Ve čtvrtek volno nebo nějaký malý klus. Pátek chodím cca 5 km v tempu a pak posilování a mapa. O víkendu jsou to dlouhé mapové přeběhy nebo běžky.”

 

Martin Šimša

MARTIN ŠIMŠA (PGP)
 úspěchy: LODM 2015 (sprint) – 2. místo, MČR družstev 2016 – 1. místo, ŽB Čechy 2016 – 4. místo


V pondělí mám volno po víkendu. V úterý jdu na trénink, kde většinou běháme dlouhé tratě na vytrvalost a posilujeme. Ve středu se někdy zúčastním nočního tréninku na mapu. Ve čtvrtek a v pátek mám trénink florbalu a o víkendu jsem většinou na horách, kde trénuji na běžkách, ale zatím nejezdím LOBy. Jinak se sám snažím každý den doma trochu posilovat, abych byl celkově silnější.”

 

 

Lukáš Richtr

LUKÁŠ RICHTR (VPM)
úspěchy: LODM 2015 (sprint) – 1. místo, ŽB Čechy 2016 – 2. místo


“Dvakrát týdně máme oddílové tréninky, v úterý tělocvičnu a ve čtvrtek běhání. V pondělí chodím plavat a ve středu do tělocvičny nebo běhat. Víkendy jsou různé. Když je sníh, jezdím na celý víkend s lyžaři, když ne, jdu jeden den běhat.”

 

 

Jakub Chaloupský

JAKUB CHALOUPSKÝ (PHK)
úspěchy: MČR v krosu 2016 – 3. místo, ŽB Čechy 2016 – 6. místo, Portugal O-meeting 2016 – 1. místo

 

V zimním týdnu trénuji především fyzicky, ale také jednou za týden máme trénink mapový. Ve čtvrtek máme náročný posilovací tréning. Protože je v této zimě dost sněhu, tak často jezdím na běžky, skialpy a lyže.”

 

 

Šimon Mareček

ŠIMON MAREČEK (OSN)
úspěchy: LODM 2015 (middle) – 1. místo, ŽB Čechy 2016 – 1. místo
Přes zimu se snažím, aby byl můj trénink pestrý, a tak je každý můj týden jiný, uvedu tedy příklad minulého týdne: pondělí – dlouhý rychlejší výběh, posilování; úterý – posilování, odpočinek; středa – běžky (bruslení), atletický trénink (rozklus, rozcvička, intervaly do kopce (5×550 m), 4 rovinky, výklus); čtvrtek – masáž, lyže (klasika); pátek – atletický trénink (posilování, gymnastika, delší rychlý běh), víkend: většinou závody, jinak běžky, běhy, posilování, mapa atd. Navíc se snažím každé ráno trochu posilovat (je to dobré nastartování do dne) a večer se otužuji studenou vodou. Chodím i do bazénu. Snažím se chystat si i zajímavé mapové tréninky. Jsem moc rád, že můžu trénovat zde v Novém Městě, máme tady bazén, tratě na běžky až do jara, OB mapy všude kolem a úžasný atletický oddíl, navíc mi příští rok na sportovním gymnáziu přibudou hodiny atletiky, a tak budu moci trénovat ještě lépe. Na jaře budu také absolvovat spoustu soustředění.”

 

 

“Snažím se chystat si i zajímavé mapové tréninky.” archiv Šimona Marečka

 

Karolína Bejvlová

KAROLÍNA BEJVLOVÁ (LME)
úspěchy: LODM 2015 (sprint) – 2. místo, ŽB Čechy 2016 – 4. místo


“Přes zimu chodím 2× týdne na atletiku, kde se to motá spíš kolem posilování, schodů a kopečků. Asi tak 1-2 krát týdně chodím běhat a víkendy trávím většinou na horách a jezdím na běžkách. S mapou se přes zimu moc nesetkávám.”

 

 

Kateřina Blažková

KATEŘINA BLAŽKOVÁ (SJH)
úspěchy: LODM 2015 (middle) – 1. místo, ŽB Čechy 2016 – 1. místo, MČR klasika 2016 (v D16) – 6. místo


“Přes zimu se snažím naběhat co nejvíce kilometrů, ale to tak má nejspíš každý. Když mi to počasí a čas dovolí, tak trénuji každý den, jde jen o to, jestli se rozhodnu pro běžky nebo pro běh. K tomu ještě chodím dvakrát týdně na atletiku, takže můžu s jistotou říct, že mám hodně nabitý týden. Přes zimu se u nás pořádají někdy závody (př. Sněhulákův kufr), takže se proběhnu i na mapě, ale to jen ojediněle. V zimě také máme oddílová soustředění, na která samozřejmě jezdím.”

 

Jakub Milán

JAKUB MILÁN (TBM)
úspěchy: LODM 2015 (middle) – 2. místo, ŽB Morava 2016 – 1. místo


“Já přes zimu dělám biatlon. S orienťákem končím hned po MČR družstev a plně se věnuji přípravě na zimu. Přes zimu jsem o víkendu na horách (většinou máme závody). V pondělí máme jógu s teslákama, kterou vede mamka. V úterý jezdíme pravidelně do Vysočina Areny v Novém Městě na Moravě na lyžařský trénink. Ve středu máme trénink v tělocvičně. Ve čtvrtek chystám lyže a v pátek jedeme na závody. A takto to mám celou zimu. Běhání? Co to je? Na to přijde čas zase až v březnu.”

 

Kateřina Koberová

KATEŘINA KOBEROVÁ (LPU)
úspěchy: MČR družstev 2015 – 1. místo, ŽB Čechy 2016 – 2. místo
Přes zimu se u nás trénuje snad i více než v létě. Sice neděláme mapu, ale snažíme se zlepšit fyzičku a trochu toho i naposilovat. Můj týden obvykle vypadá takto: pondělí: atletika, úterý: trénink OB v tělocvičně, středa: atletika, čtvrtek: trénink OB na kryté atletické dráze, pátek: volno. Ne vždy však vše stihnu díky škole a jiným povinnostem. O víkendech chodíme bruslit, běhat, občas i na lyže či běžky.

 

 

 

Jak často přes zimu trénujete vy?

Výsledky ankety

Loading ... Loading ...

 

 

Facebooktwitter


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *