MTBO zavádí novinku: eliťáci budou jezdit na elektrokolech!
Dnes je 16.08.2018

Hustník | MTBO | 01.04.2018

Sekce MTBO zavedla novinku pro novou sezónu. Bude platit na všech MČR i Českých pohárech v MTBO. Všichni závodníci v elitních kategoriích budou moci využít elektrokola. “Je to jasný krok směrem dopředu. OB se teď hrozně chlubí, že bude používat SIAC, ale MTBO bylo vždy progresivnější,” zdůvodnil novinku předseda sekce Zbyněk Pospíšek.

“Ještě mám v živé paměti, jak mě ve Zvánovicích předjížděla do kopce stařenka s nákupem. Nechápala jsem. Skoro jsem pak nejela ani na MS, jak jsem z toho byla hotová,” svěřila se redakci Martina Tichovská. I to byl jeden důvod, proč se soutěžní komise MTBO rozhodla k tomuto kroku. Na druhou stranu se musel kompletně předělat mapový klíč. Každá cesta bude klasifikovaná maximální rychlostí:

  • Plná čára: rychlá jízda – maximální rychlost 55 km/hod
  • Dlouhá čárka: střední rychlost – maximální rychlost 40 km/hod
  • Krátká čárka: nízká rychlost- maximální rychlost 25 km/hod
  • Tečka: obtížně sjízdné nebo nesjízdné – maximální rychlost 15 km/hod

Na trati se tak nově bude moci pohybovat rozhodčí s radarem. Ten může být ukryt na posedu, v krmelci, ale také v hustníkách. “Nově se budou mapovat náletové i jiné hustníčky okolo cest, kam můžou rozhodčí zalézt a ukrýt se,” říká redaktor nové mapového klíče Libor Bednařík. Každý závodník pak v cíli dostane nejen mezičasy, ale také naměřené rychlosti na určitých úsecích. “Zabezpečujeme radiový přenos rychlostí až do cíle, bude je hlásit i komentátor,” objasňuje Michal Voráček z RACOMu jejich nový systém. Z toho má strach Kryštof Bogar, loňský vítěz celkového hodnocení Světového poháru v MTBO. “Já budu jezdit na mém starém, ale jestli budu muset dodržovat pětapadesátku, tak mě potěš,” svěřil se redakci.

Z důvodu zavedení novinky se musel upravit i soutěžní řád. Ten nově hovoří: “Všichni závodníci na elektrokolech mají za povinnost používat brzdy s vodním chlazením, aby nedocházelo k přehřívání.” Elektrokola jsou totiž výrazně těžší než klasická kola. Před startem je také povinnou projít technickou prohlídkou, závodit se smí pouze s certifikovanými koly. Ty bude hodnotit hlavní rozhodčí. Pořadatelé se budou snažit předejít případům, kdy závodníci si udělají elektrokola vytuněna na zvýšení kapacity baterií.

Reprezentant Jiří Hradil s elektrokolem už poctivě trénuje. Foto: archiv O-News.cz.

 

 

Facebooktwitter


  1. Václav Pelc says:

    To je tedy pěkná blbost.
    To, že orienťáci (i když na kolech) budou znečišťovat les, o kterém tvrdíme, že to je naše tělocvična a pohyb na čerstvém vzduchu.
    Nechápu co má jízda na motorovém kole společného se soutěžením.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *